В темата:
беше представен обекта неравномерна мрежа и какви операции могат да се прилагат за манипулирането му за целите на стругарството. В тази тема ще представим на практика 3 мерната версия на същия обект, но с който ще се работи малко по-различно. Става дума за разделяне на един базов паралелепипед на части, просто чрез добавяне на междинни хоризонтални и вертикални "срезове", които са успоредни на страните на паралелепипеда. На прикачената фигура е показан пример на такова разделяне, като за удобство различните хоризонтални нива са оцветени в различни цветове.
Да отбележим, че не всички мебели са от "правоъгълен" тип. Това което показваме е само един от обектите, който ще развиваме в езика си, а за мебели с по-особена форма или ще приложим доразвитие на този обект, или ще използваме някакъв изцяло нов вид обект. Развитието по отедлно в езика на паралелепипедния вариант е подходящо, заради неговата широка разпространеност в практиката.
Разглежданият обект на практика няма да се ползва по начина като при стругарството. Няма да имаме запълнени зони, а ще имаме само налични или липсващи стени, като всяка стена ще има и характеристика дебелина! За момента този обект който разгледаме може да се разглежда само като груба скица на крайното изделие. В езикът за програмиране трябва да се включат термините и технологиите за производство и дизай, които gentaco започна да описва в тази тема:
Да отбележим, че описваната паралелепипедна конструкция е подходяща и за представяне на жилищни сгради - естествено такива с правоъгълен дизайн. Ако в бъдеще се захванем да пишем език за програмиране за такава цел, той определено ще се различава от този за мебели. Докато при мебелите към паралелепипеда трябва да се добавят панти и дръжки, то при варианта за жилищен език към конструкцията трябва да се прибавят врати, прозорци и стълбища.
Тук трябва да отбележим и още нещо. Жилището само по себе си има ли връзка с мебелистиката? Определено жилището е контейнерът на мебелите и като такъв напълно нормално е то (жилището) да играе важна роля. Така например, ако имаме архитектура на жилище, тогава може програмата за мебели да се използва, за да се поръчат мебели с точни размери и при това такива, които да бъдат удобни за използване на мястото, където бъдат поставени.
Друго предимство на едно комбинирано представяне на жилище и на мебели е възможността за възприемането на мебела на място, още преди да бъде поръчан. За целта трябва да се знае пълното местоположение на наличните вече мебели и след като се допълни и новия мебел, то може да се генерира фотореалистично изображение, как ще изглеждат нещата. Това генериране на изгледа се прави с програми, като един от лидерите в тази област е българска фирма, която на всичкото отгоре от няколко години прави годишни безплатни семинари за програмисти, за да представя и обучава своята технологична (програмистка) дейност.
Много е вероятно езикът който правим тук да получи частична функционалност за представяне на помещения. Както се опитах да опиша в тази тема - това може би ще е много полезно нещо...
Пропуснал съм да добавя картинката за която споменавам в темата. И тъй като не може да се редактира мнението, то я прикачам като отговор.
Трябва да сте регистриран за виждате линковете
беше представен обекта неравномерна мрежа и какви операции могат да се прилагат за манипулирането му за целите на стругарството. В тази тема ще представим на практика 3 мерната версия на същия обект, но с който ще се работи малко по-различно. Става дума за разделяне на един базов паралелепипед на части, просто чрез добавяне на междинни хоризонтални и вертикални "срезове", които са успоредни на страните на паралелепипеда. На прикачената фигура е показан пример на такова разделяне, като за удобство различните хоризонтални нива са оцветени в различни цветове.
Да отбележим, че не всички мебели са от "правоъгълен" тип. Това което показваме е само един от обектите, който ще развиваме в езика си, а за мебели с по-особена форма или ще приложим доразвитие на този обект, или ще използваме някакъв изцяло нов вид обект. Развитието по отедлно в езика на паралелепипедния вариант е подходящо, заради неговата широка разпространеност в практиката.
Разглежданият обект на практика няма да се ползва по начина като при стругарството. Няма да имаме запълнени зони, а ще имаме само налични или липсващи стени, като всяка стена ще има и характеристика дебелина! За момента този обект който разгледаме може да се разглежда само като груба скица на крайното изделие. В езикът за програмиране трябва да се включат термините и технологиите за производство и дизай, които gentaco започна да описва в тази тема:
Трябва да сте регистриран за виждате линковете
Да отбележим, че описваната паралелепипедна конструкция е подходяща и за представяне на жилищни сгради - естествено такива с правоъгълен дизайн. Ако в бъдеще се захванем да пишем език за програмиране за такава цел, той определено ще се различава от този за мебели. Докато при мебелите към паралелепипеда трябва да се добавят панти и дръжки, то при варианта за жилищен език към конструкцията трябва да се прибавят врати, прозорци и стълбища.
Тук трябва да отбележим и още нещо. Жилището само по себе си има ли връзка с мебелистиката? Определено жилището е контейнерът на мебелите и като такъв напълно нормално е то (жилището) да играе важна роля. Така например, ако имаме архитектура на жилище, тогава може програмата за мебели да се използва, за да се поръчат мебели с точни размери и при това такива, които да бъдат удобни за използване на мястото, където бъдат поставени.
Друго предимство на едно комбинирано представяне на жилище и на мебели е възможността за възприемането на мебела на място, още преди да бъде поръчан. За целта трябва да се знае пълното местоположение на наличните вече мебели и след като се допълни и новия мебел, то може да се генерира фотореалистично изображение, как ще изглеждат нещата. Това генериране на изгледа се прави с програми, като един от лидерите в тази област е българска фирма, която на всичкото отгоре от няколко години прави годишни безплатни семинари за програмисти, за да представя и обучава своята технологична (програмистка) дейност.
Много е вероятно езикът който правим тук да получи частична функционалност за представяне на помещения. Както се опитах да опиша в тази тема - това може би ще е много полезно нещо...
Пропуснал съм да добавя картинката за която споменавам в темата. И тъй като не може да се редактира мнението, то я прикачам като отговор.