О, не няма нужда да конвертираш в такъв случай. За другия ти въпрос-задавам според материала-ако правя огледало примерно-задавам цвят, директно от дифузията, без битмап файл и гланцовост. Толкова. То няма релеф, както и при обикн.стъкло. При стъклото задавам и прозрачност чрез рефракт. Но също няма релеф. Ако искам обаче да направя нещо като дамаска на стол примерно или завеса, или килим, то тогава вече имам релеф и го задавам от displace map и bump. А ти как разбра, че иска рендер точно от 12 часа? Ако е така, има нещо нередно. Не може да рендва толкова дълго, при положение,че дори и цветове нямаш зададени. A GI включил ли си? Защото и това вдига рендер тайма, но пък чак толкова...не знам. И какъв тип рендер ползваш-defаult, или нещо друго си задал? Аз рендвам най-често на Mitchel-Netravali и включвам GI чак към финала. Абе..много са нещата...утре може повече да поговорим. Лека вечер!