• Добре дошли на страниците на mebelistite.com! Приятно сърфиранe!
  • Sys.Admin - компютри, лаптопи, принтери, сервиз

3ds max

О, така изглежда много добре,браво :) Значи лампите и настройките на рендера трябва да видим :) Ако искаш направи така: сложи една лампа на тавана, да е двустранна и с размера почти на целият таван, но да има разстояние все пак до края. Ако използваш Ви Рей Слънце, значи тези лампи на прозореца са излишни. Увеличи интензитета на слънцето и виж дали е напълно прозрачен прозореца. Лампи трябва да имаш и на стените, например можеш да сложиш една срещу малката страна на кухнята, да сочи към нея. По същия начин я правиш двустранна и невидима от настройките, да речем с интензитет 30. Внимаваш контурите й да не пресичат контурите на лампата на тавана, защото ще се получат много неприятни сенки.
Слънце можеш да имитираш и с Direct light, като интензитета му в случая трябва да е доста висок-поне 60. Тогава вече лампа на прозореца е необходима. Тя също трябва да свети двустранно, а прозорецът да е напълно прозрачен.
радвам се, че поне мъничко успявам да помогна, понеже и аз имам още доста да уча. Ако искаш кажи ми кое в текстурите ти е проблем, ще го направим стъпка по стъпка. Също ще се постарая да намеря клип, който показва къде и как да бъдат разположени лампите. За рендера има също много варианти. Ти този, който ти пратих като снимки, пробва ли го?

А, сетих се, че като слагаш лампи на прозореца , те не е необходимо да са 3, на всеки прозорец. Може да сложиш една, отвън зад прозореца, който е напълно прозрачен (правиш го такъв от опцията refrakt на материала). Тази лампа трябва да е почти колкото размерът на отвора за вратопрозореца.

Тези дни съм без лаптопа си и не мога да погледна някои неща, за това малко наизуст и по памет говоря, но скоро ще мога вече да поглеждам и в него. :)
 
Направих както ми каза. Първата картинк е рендер с моите си настройки както си бяха .Настройката на рендера е на Low. Ето по голяма . На втората картинка съм сложил двустранно осветление на почти целия таван. По-голяма . На третата картинка има двустранно осветление и на задната стена както ми обясни. На задната стена имаше един насочен източник на светлина ,него го махнах. На прозорците все още си стоят светлините. Ето по-голяма . Настройките на рендера все още са на ниски. На последната картинка съм променил настройките на камерата. Увиличих ИСОто от 100 на 400 и увиличх блендата от мисля че беше по подразбиране 8 на 5. Рендера го направих на високо качество. Обаче появиха се бликове в горната част на вратата, по аспиратора, чинията на масата. Ето по голяма . Мисля че трябва да почвам да намалям силата на свтлината или пък тяхната площ?
Трябва да сте регистриран за да виждате прикачените изображения
Трябва да сте регистриран за да виждате прикачените изображения
Трябва да сте регистриран за да виждате прикачените изображения
Трябва да сте регистриран за да виждате прикачените изображения
 
Хей, Йорго, поздравления! Много бързо вървиш напред и нещата почват да се получават :) Да, вече е въпрос на проби и усет как точно да разполагаш и нагласяш лампите, камерата, рендера и т.н, за да направиш проект, който ще те удовлетворява. Относно бликовете, може би имаш пред вид прегарянията на лампата? Да, това се получава от по-високият интензитет на силата на светлината. Няма универсално правило, което да казва колко точно трябва да бъде той. При всеки проект са различни нещата. Просто с времето и практиката човек някак си добива усет как точно да разположи лампите и камерата и какъв интензитет да зададе. Браво на теб, продължавай все така! Поздрави :)
 
Да прегорелите участъци имах предвид. Намалих силата на лампата на тавана на 10 и на задната стена също на 10. Намалих им също и малко площа за излъчване. Получи се ето . В интерес на истината, картинката беше малко по-тъмна от това което се вижда в момента, но много малко бутнах хистограмата за да се освети. Ако ще почваме да се вглеждаме и по нататък, дразнят също и неправилно нанесените текстури по кантовете на обектите и също лошата сянка вътре в горния шкаф. Текстурите съм ги нанасял на целия обект наведнъж. Например селектирам врата слагам и текстура и после с модификатор UVW mep го донамествам. Не знам, кантовете отделно ли да ги нанасям, поне видимите? За източниците на светлина които използвам V-Ray light не открих настройка за сенки. Може би трябва да използвам и други източници на светлина?
Трябва да сте регистриран за да виждате прикачените изображения
 
Последна промяна направена от Модератор:
Здравей :)
Много бързо напредваш и това адски ме кефи :)
Кантовете ако искаш ги нанасяй отделно, да. Сега ,ако канта ти е с цвета на корпуса или вратичката и те дразни само фладера на текстурата, няма смисъл да редактираш и да нанасяш отделно, според мен. Но ако искаш перфектна визия, направи си ги отделно. Редактирай мешовете и маркирай само канта ,после включи UVW map и си намести фладера на текстурата. Това важи и ако канта ти е друг цвят. Тогава след редакцията на меша си слагаш цвят само на избраната равнина-т.е на канта.
За светлините-ви рей лайт имат опция за сенки , която можеш да включиш-v ray shadow. Но можеш да ползваш и др.източници на светлина, разбира се. Добрата визуализация е съвкупност от подходяща настройка на светл. източници и рендера. Аз също се опитвам да задобрявам с това. Жалко, че напоследък нямам много време, но днес мисля да седна отново да се позанимавам. На мен най-добре ми се получават сенките с директ лайт, но не казвам, че това е най-доброто по принцип. Просто опитвам всеки път с разл. настройки и светлини :) Ви рей сън също ми харесва как възпроизвежда сенките, въпрос на избор .
Поздрави :)
 
Експортирах една кухня от к3 мебел в Ауто Кад и пробвах да я отворя с 3ds max, обаче не мога да уцеля формата на файла явно. В какъв формат трябва да запазя файла от Ауто Кад, за да мога да го отворя в 3ds max.


Ето и кухнята


Трябва да сте регистриран за да виждате прикачените изображения
 
и аз това питах колежката , ама така и не ми отговори.нямам макс в момента, но би трябвало макса да чете и dwg,и dxf. йорго ше каже че има инсталиран макс.ако с отвори не става пробвай импорт в макса.
 
Пробвах с тези файлови формати, но не се получи. Може би си зависи и от самия обект, който се внася в 3ds max.
 
Точно така. Съхраняваш я в формат DWG. Пробвай с опция "ИМПОРТ" .В случея ще ти се отвори допълнителен прозорец, Мисля, че има кои слоеве искаш да импортираш, ако си чертал в милиметри в аутокада а сцената в макса ти е настроена в снатиметри, да си я промениш . Не трябва да имаш незатворени линии макса няма да тиги приеме. Мисля че има някаква опция за откриване в макса но не я знам къде е . Ето видео за 2D чертеж
[video=youtube;8xwkvTNjuNE]http://www.youtube.com/watch?v=8xwkvTNjuNE[/video]
 

Прикачени файлове

  • 2013-08-17_090151.jpg
    2013-08-17_090151.jpg
    58.5 KB · Прегледи: 7
Пробелема е бил във версията на макса. Сложих мах 2013 и сега отваря dwg и dxf без проблеми. Сега вече направо от к3 мебел ги прехвърлям в макса, без да ползвам "посредник".
 
Back
Горе